Marcel Ostertag

Ekestremno i linearno
Marcel Ostertag



Svetlocrvene i lepršave svilene tkanine - model Franziska Knuppe predstavila je kolekciju proleće/leto 2013. na nedelji mode Mercedes-Benz u Berlinu.

Marcel želi da njegove kreacije ženama uliju samopouzdanje. Ovaj mladi dizajner iz Minhena voli da pokaže da ga sam ima više nego dovoljno - na primer, kada se pojavio kao model na visokim potpeticama na sopstvenoj reviji.

Marcel Ostertag je ono što bismo nazvali „samostvoreni“ čovek. Kao kreativni mozak i lice svoje marke sa istim imenom, ovaj 33-godišnjak je preduzimač i brend u jednom i jedan je od najperspektivnijih mladih dizajnera u Nemačkoj. Mada, tehnički govoreći, marka Marcel Ostertag više nije jedna od veoma mladih modnih marki. Od njegovog lansiranja 2006. godine, on je redovno predstavljao svoju kolekciju na nedelji mode Mercedes-Benz u Berlinu - i to sa velikim uspehom. Ponosne gradske amazonke, posebno, vole urban karakater kreacija koje istovremeno prenose osećaj za visoku modu i koje ne nose nimalo od romantičnog uticaja iz južnih Bavarskih Alpa (Ostertag je odrastao u Berchtesgadenu). Baš suprotno - ovaj trendseter se posvetio glamuru Minhena. To je grad u kojem živi, radi i nalazi inspiraciju. On želi da svojim kreacijama istakne lepotu žena; one treba da se osećaju dobro u njegovoj odeći. Potpuno je dosledan svojoj maksimi.

Pre njegovog brzog uspona u svet mode, Ostertag se mnogo godina bavio još jednom velikom strašću koja takođe podrazumeva nastupe: baletom. Međutim, zbog operacije kolena, njegov veliki san se nikad nije ostvario. Nakon nekoliko besciljnih godina, studiranje mode na poznatom St. Martins koledžu u Londonu vratio je disciplinu i ambiciju u njegov život. Ovaj talentovani dizajner je završio osnovne studije, a zatim i master studije sa prvorazrednim pohvalama i pokazao je svoj rad na takmičenju „Lancome Colour Award“ u Muzeju Viktorija i Albert u Londonu i na pekinškoj nedelji mode.
Sa diplomom mastera u torbi i velikim modnim znanjem i veštinama - već je radio na projektima Paul Smitha, Burberryja i Dunhilla dok je studirao - Ostertag se vratio u Nemačku. Uzeo je kredit da bi finansirao svoju prvu kolekciju. Osvajanje nagrade „Karstadt New Generation Award“ 2008. godine donelo mu je publicitet, sopstvenu dizajnersku liniju napravljenu specijalno za Karstadt i 60.000 evra novčane nagrade. To je bila osnova za naredne godine i za Ostertag-ovu prvu sopstvenu reviju na nedelji mode Mercedes-Benz u Berlinu 2009. godine.
Modni stručnjaci u kompanji Miele takođe su zapazili ovu mladu zvezdu i plodna saradnja je započela. Ostertag je 2012. godine predstavio svoju kolekciju ekskluzivno treći put na IFA sajmu mode u kontekstu „Dana Miele mode“. Dve godine pre toga, privukao je pažnju svojom sjajnom kreacijom „Miele haljine“, glamuroznom haljinom za crveni tepih koja je predstavljala istaknut događaj IFA sajma mode te godine.

Bez obrzira na to, Marcel Ostertag je ostao privržen svojoj ljubavi prema baletu. Mnoge njegove kreacije sadrže posebnu lakoću, što podseća na baletske igrače na sceni. Lepršave tkanine, mnogo šifona, čiste linije i složeni detalji karakterišu ove ženstvene kreacije, delom inspirisane sedamdesetim i osamdesetim godinama. Na sve to, tu je i kreativna mešavina materijala od tkanina najnovije tehnologije i prirodnih vlakana, kao što se moglo videti u uspešnoj kolekciji jesen/zima za 2012. godinu: izuzetni kostimi sa motivima u zelenim i smeđim tonovima sijali su se od svetlucavog lureksa i brokata.
Za kolekciju proleće/leto 2013. godine Ostertag, čije su sve kreacije inače napravljene u Nemačkoj, kreirao je, između ostalog, vrlo nosive crvene haljine od svetlucavih svilenih tkanina, sa visokim okovratnicima i dubokim izrezima na ramenima.
Najveće iznenađenje, međutim, došlo je od samog trendsetera. Otvorio je reviju u crvenoj haljini, visokim potpeticama, dugoj bradi, noseći rumenilo i venac cveća u kosi prikačenoj ukosnicama na oduševljenje prisutne modne zajednice. Kapa dole!

www.marcelostertag.com

Tekst: Kim Leclaire